loading...
پرنده ها
محسن طاووسی بازدید : 593 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (0)
جوجه کشی را می‌توان بصورت مصنوعی و کاملا موفقیت آمیز نیز انجام داد. تقریبا همهٔ تخمهای بارور تحت شرایط مناسب -۳۷‍/۵ سانتیگراد(۹۹/۵ فارنهایت) و ۵۵٪ رطوبت نسبی (در سه روز آخر برای نرمتر شدن پوسته ۷۰٪)- هچ می‌شوند. طی اولین مرحلهٔ جوجه کشی تخمها را باید بطور منظم (۳ تا ۸ بار در روز) چرخاند. اگر تخمها چرخانده نشوند، جنین به پوسته تخم چسبیده و می‌میرد و یا با نقص عضو هچ می‌شود. بعضی از ماشینهای جوجه کشی (incubator) این عمل را بطور خودکار انجام می‌دهند. عمل چرخاندن از رفتار مرغ که در طول شبانه روز چندین بار بلند شده و تخمها را با نوک خود میچرخاند، تقلید شده‌است. با این حال چرخاندن تخمها در هفتهٔ آخر می‌تواند وضعیت قرار گرفتن درست جوجه در تخم به منظور شکستن پوسته را بر هم بزند
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان عزیز به وبلاگ من خوش آمدید من محسن طاووسی هستم و امیدوارم از وبلاگ من لذت ببرید.در این وبلاگ من در مورد پرندگان مطلب هایی نوشته ام تا نظر شما را جلب کنم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین کبوتر از نطر شما چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 140
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 673
  • بازدید ماه : 1,668
  • بازدید سال : 17,813
  • بازدید کلی : 459,200